Hodnocení příspěvků

Tenhle plugin určitě stojí za pozornost. Oblíbené a zavedené je hodnocení komentářů, ale proč nehodnotit také příspěvky? Může to být „palcováním“, nebo za pomoci jiných ikonek, ale hlavně s docela širokým množstvím zobrazení statistických výstupů.

Nastavení je celkem jednoduché, vybíráte například, kdo smí hlasovat: všichni/jenom přihlášení, a kde se hlasovací box zobrazí. A pak tu máte celou řádku shotcode, nebo přímo …

Vlastní typy obsahu – plugin Custom Post Type UI

Od verze 3.0 je možné ve WordPressu vytvářet vlastní typy obsahu (Custom Types) a jejich druhy, tedy kategorie a případně i štítky. Z testování pluginů, které pomohou s vytvářením a organizací těchto dalších typů, vyšel vítězně Custom Post Type UI.

Připomeňme, jak vlastně WordPress funguje a jaké má typy obsahu ve výchozím stavu. Je jich celkem pět, ale vlastního publikování se týkají dva: Post a Page, tedy v českém překladu WordPressu PříspěvekStránka. Příspěvek slouží typicky jako hlavní nástroj při vytváření obsahu webu, lze ho komentovat, je opatřen datem, možností kategorizace, štítkování, a dalšími funkcemi. Stránka pak slouží jako místo pro publikování doplňujících informací, sekce „O nás“ apod.

Vytvořením dalšího vlastního typu obsahu získáme konfigurovatelné místo pro publikování dalšího druhu informací. Vznikne například možnost přidávat stránky, které však budou mít své vlastní kategorie, své vlastní štítky a budou odlišeny i vlastní URL adresou – trvalým odkazem, který se bude lišit od základní struktury aplikované na výchozí příspěvky a stránky.

Kód s těmito funkcemi se vkládá do souboru ve složce používaného motivu vzhledu functions.php, tedy například wp-content/themes/twentyten/functions.php. Plugin Custom Post Type UI to ale zařídí za vás.

Custom Post TypesPo instalaci a aktivaci pluginu se v nabídce administrace objeví blok Custom Post Types, kde si hned můžete všimnout odkazu Manage Post TypesManage Taxonomies. V praxi tedy existují typy obsahu jako takové a dále určitá kategorizace, která je na konkrétní zvolený typ navázána.

Začneme ale od začátku.

Vytvoření typu obsahu a taxonomie

Pro vytvoření typu obsahu a jeho kategorií stačí použít odkaz Add New. Vyplnit název typu obsahu a jeho jméno, které se bude zobrazovat v administraci.

Vytvořit vlastní typ obsahu

Vytvořit vlastní typ obsahu

Kliknutím na odkaz Advanced Options se dostanete k dalšímu nastavení, kde je možné definovat další chování, například již zmíněné použití vlastní struktury trvalých odkazů, použití funkcí příspěvku (Title, Excerpt, Author atd., viz screenshot) a také napojení na ve WordPressu existující taxonomii, tedy na kategorie a štítky.

Nastavení vlastního typu obsahu

Nastavení vlastního typu obsahu

Celé nastavení je možné vložit ručně do souboru functions.php, stačí kliknout v přehledu typů obsahu (odkaz Manage Post Types) na odkaz Get Code.

Vlastní typ obsahu v administraciPo vytvoření se v nabídce administrace objeví další blok s novým typem obsahu, v případě pokusů na screenshotech má název Slovník. Jeho pozici v menu lze ovlivnit při vytváření.

Jak je vidět na obrázku vlevo, funkce jsou stejné jako u klasického příspěvku Post. Pod odkazem Slovník najdu seznam příspěvků se všemi náležitostmi, které jsem si sám zvolil, odkazem Add Slovník vytvořím nový příspěvek a na stránce pod odkazem Post Tags mohu spravovat štítky, které jsou v tomto případě společné s těmi již ve WordPressu existujícími. Novou taxonomii jsem totiž v tomto případě nevytvářel.

Dosáhl jsem však toho, že mám na webu speciální stránky pro zvláštní typ obsahu. Stránky mají štítky, můžu je zobrazovat kde chci a navíc se zvláštní URL adresou. Nepletou se mi mezi běžné příspěvky a pomocí taxonomie tak mohu na jednom webu vytvářet více oddělených částí, které spolu nemusí mít vůbec nic společného.

Vlastní typy obsahu

Od verze 3.0 je možné ve WordPressu vytvářet vlastní typy obsahu (Custom Types) a jejich druhy, tedy kategorie a případně i štítky. Z testování pluginů, které pomohou s vytvářením a organizací těchto dalších typů, vyšel vítězně Custom Post Type UI.

Připomeňme, jak vlastně WordPress funguje a jaké má typy obsahu ve výchozím stavu. Je jich celkem pět, ale vlastního publikování se týkají dva: Post a Page, tedy v českém překladu WordPressu PříspěvekStránka. Příspěvek slouží typicky jako hlavní nástroj při vytváření obsahu webu, lze ho komentovat, je opatřen datem, možností kategorizace, štítkování, a dalšími funkcemi. Stránka pak slouží jako místo pro publikování doplňujících informací, sekce „O nás“ apod.

Vytvořením dalšího vlastního typu obsahu získáme konfigurovatelné místo pro publikování dalšího druhu informací. Vznikne například možnost přidávat stránky, které však budou mít své vlastní kategorie, své vlastní štítky a budou odlišeny i vlastní URL adresou – trvalým odkazem, který se bude lišit od základní struktury aplikované na výchozí příspěvky a stránky.

Kód s těmito funkcemi se vkládá do souboru ve složce používaného motivu vzhledu functions.php, tedy například wp-content/themes/twentyten/functions.php. Plugin Custom Post Type UI to ale zařídí za vás.

Custom Post TypesPo instalaci a aktivaci pluginu se v nabídce administrace objeví blok Custom Post Types, kde si hned můžete všimnout odkazu Manage Post TypesManage Taxonomies. V praxi tedy existují typy obsahu jako takové a dále určitá kategorizace, která je na konkrétní zvolený typ navázána.

Začneme ale od začátku.

Vytvoření typu obsahu a taxonomie

Pro vytvoření typu obsahu a jeho kategorií stačí použít odkaz Add New. Vyplnit název typu obsahu a jeho jméno, které se bude zobrazovat v administraci.

Vytvořit vlastní typ obsahu

Vytvořit vlastní typ obsahu

Kliknutím na odkaz Advanced Options se dostanete k dalšímu nastavení, kde je možné definovat další chování, například již zmíněné použití vlastní struktury trvalých odkazů, použití funkcí příspěvku (Title, Excerpt, Author atd., viz screenshot) a také napojení na ve WordPressu existující taxonomii, tedy na kategorie a štítky.

Nastavení vlastního typu obsahu

Nastavení vlastního typu obsahu

Celé nastavení je možné vložit ručně do souboru functions.php, stačí kliknout v přehledu typů obsahu (odkaz Manage Post Types) na odkaz Get Code.

Vlastní typ obsahu v administraciPo vytvoření se v nabídce administrace objeví další blok s novým typem obsahu, v případě pokusů na screenshotech má název Slovník. Jeho pozici v menu lze ovlivnit při vytváření.

Jak je vidět na obrázku vlevo, funkce jsou stejné jako u klasického příspěvku Post. Pod odkazem Slovník najdu seznam příspěvků se všemi náležitostmi, které jsem si sám zvolil, odkazem Add Slovník vytvořím nový příspěvek a na stránce pod odkazem Post Tags mohu spravovat štítky, které jsou v tomto případě společné s těmi již ve WordPressu existujícími. Novou taxonomii jsem totiž v tomto případě nevytvářel.

Dosáhl jsem však toho, že mám na webu speciální stránky pro zvláštní typ obsahu. Stránky mají štítky, můžu je zobrazovat kde chci a navíc se zvláštní URL adresou. Nepletou se mi mezi běžné příspěvky a pomocí taxonomie tak mohu na jednom webu vytvářet více oddělených částí, které spolu nemusí mít vůbec nic společného.

Nové diskuzní fórum – bbPress 2.0

Po dlouholetém úpadku samostatného fóra bbPress a poměrně složitém vývoji dnes konečně oficiálně vyšla nová verze fóra v podobě pluginu pro WordPress pod názvem bbPress 2.0. Plugin efektně využívá vlastní typy obsahu (Custom Post Types, CPT) a bezproblémově funguje bez nějakého složitého nastavování ihned po instalaci a aktivaci. Osobně mám sice k pluginu určité výhrady, ale určitě převažují výhody v podobě […]

Jak vytvořit vlastní sidebar

Pokud byste do šablony rádi integrovali své vlastní pole pro widgety, mohu vás potěšit. Je to opravdu jednoduché. Stačí vám v podstatě jen vložit dva kusy kódu. Nejdříve samotnou iniciaci sidebaru, po které vám se objeví v administraci, vložte do souboru šablony functions.php register_sidebar( array( ‚name‘ =>’Název sidebaru‘, ‚id‘ => ‚id-sidebaru‘, ‚description‘ => ‚Popis sidebaru‘, […]

Personalizace odběru RSS kanálu

Pro pohodlné čtení nových článků na internetu můžete používat RSS čtečky. S nimi se nemusíte proklikávat obsáhlým seznamem stránek, abyste se podívali, co je nového. Můžete tak pohodlně číst různé články, aniž byste nad jejich hledáním ztráceli příliš mnoho času. Dnes už mohou jejich funkci částečně nahradit sociální sítě jako Google plus nebo Facebook, ale […]

Lokalizovaná šablona Mimbo

Dnešní přeložená wordpress šablona nese název Mimbo. Na rozdíl od předchozích už není tak vhodná pro blog, jako spíše pro nějaký magazín. Je v podstatě jedno jestli budete psát o autech, počítačích nebo panenkách Barbie, protože šablona je univerzální. Hodí se na vše (i když u panenek Barbie by se vyplatilo ubrat šedé a přidat […]

Vzhled pro mobilní aplikace

Kontrola a vylepšení vzhledu webu při prohlížení v mobilním telefonu, přiznám se, není mou doménou, ačkoliv se dnes již jistě mnoho návštěvníků dívá na webové stránky mobilním přístrojem a neměl by na to asi nikdo zapomínat. A proto aspoň drobná náprava – na základě tipu od Jakuba (určeném pro mobily s dotykovým dispejem) – děkuji.

Plugin bude blízký především majitelům …

Sociální sítě v tabech

Po nějakém čase jsem narazila opět na plugin, který by mohl patřit k oblíbeným. V rámci hledání úspory místa se jistě hodí, pokud často používané výpisy posledního dění na Facebooku, Twitteru, Google+ a RSS budou prakticky na jednom místě, tj. s možností přepínat mezi jednotlivými tabulkami.

Plugin, respektive widget Social Media Tabs má klasické nastavení sociálních pluginů. Do widgetu …